piątek, 6 kwietnia 2012

WIELKI CZWARTEK

Wielki Czwartek jest szczególnym świętem. To właśnie w ten dzień w Jerozolimie w izbie na piętrze, później nazwanej Wieczernikiem, Jezus ustanowił sakramenty Eucharystii i Kapłaństwa.
Dzisiejszego wieczoru parafianie z Parafii NPNMP w Krojantach obchodzili w swym Wieczerniku pamiątkę tego wydarzenia.
Wraz z księdzem proboszczem przy ołtarzu stanęło dwóch znamienitych gości. Byli to, o. dyrektor Radia Maryja Tadeusz Rydzyk i o. prof. Marian Sojka.
Ks. proboszcz Piotr Kotewicz mówił w homilii o kapłaństwie i jego wielowymiarowości. Podsumował, że kapłana nie da się zastąpić nikim i niczym. Czego próby czynili różni ludzie i różne systemy na przestrzeni wieków. Kapłan jest tym, który kocha Boga, ojczyznę i człowieka.
Na zakończenie Mszy św. głos zabrał o. Tadeusz Rydzyk, który mówił o Radiu Maryja, Telewizji Trwam i tym wszystkim co przeszkadza we współczesnym świecie i w Polsce w nowoczesnym głoszeniu Ewangelii.
Oba wystąpienia zostały nagrodzone brawami.
Pragnę w tym miejscu wszystkim kapłanom w ich dniu złożyć życzenia Bożego błogosławieństwa, wytrwałości w głoszeniu Chrystusa Zmartwychwstałego i błogosławionego oglądu oblicza Najwyższego w życiu wiecznym.



















4 komentarze:

  1. kiedyś na samym początku działalności radia maryja,miałem okazje poznać o.tadeusza rydzyka.radio maryja obchodziło wtedy rok ja wówczas jako osoba bezrobotna namalowałem obraz oblicza p.jezusa na pierwszą rocznice radia i ofiarowałem go o rydzykowi.było to wielkie wydarzenie w moim życiu.potem często jezdziłem do radia i widywałem się z o. dyrektorem.potem załorzyłem biuro radia maryja w chojnicach przy bazylice z którego zostałem potem wykopany.w tamtym czasie radio było całkiem inne niż dzisiaj szkoda ze nie jest takie do dziś.potem urwał się mój kontakt z radjem i o.rydzykiem.wrecz moge powiedzieć że o.rydzyk zapomniał o mnie to smutne.a ja dla tego radia wtedy bym wszystko zrobił i robiłem bo zbierałem obraczki pierścionki kolczyki medale złote na rózaniec dla matki bozej z kaplicy r.maryja.zbierałem datki i wysyłałem je do radia masowo, montowałem konwertery itd.dziś jak o.rydzyk dochrapał się wielkich pieniędzy to o mnie zapomniał to przykre dla mnie bardzo.niezapomnę nigdy tamtych chwil.dziś kościół katolicki bardzo przegina i ksieza pozwalają sobie za dóżo i to płacenie za wszystko.to nie zgodne z ewangelią.postanowiłem się odciąć całkowicie od kościoła katolickiego razem z rodziną.jestem teraz protestantem babtystą i tam znalazłem chrystusa takiego jakim jest i prawdziwych chrześcijan i kosciół.tego bedę się trzymał bo moje sumienie czuje że to dobre dla mnie i dla mojej rodziny.---zapraszam wszystkich oszukanych i skrzywdzonych katolików do KOSCIOŁA CHRZESCIJAN BABTYSTÓW W CHOJNICACH!!!!!!!!!!!!!!!!!(leszek)

    OdpowiedzUsuń
  2. Drogi przyjacielu.
    Ojciec Rydzyk nie jest Kościołem,podlega też skutkom grzechu pierworodnego i może błądzić. Nie mnie oceniać jego postępowanie. Każdego sędzią będzie Bóg. Po ludzku patrząc nikt nie jest w stanie pamiętać o każdym, kto zaangażował się w prace na rzecz Radia Maryja(takich były tysiące). Szkoda że swoją wiarę oparłeś na człowieku, a nie na Chrystusie.

    OdpowiedzUsuń
  3. po pierwsze nie jestem twoim przyjacielem!a po drugie tylko porabany katecheta i sugus plebanów moze tak odpisac na mój komentarz!obejrzyj sobie film LUTER to zrozumiesz ze kosciuł katolicki jest chory i te czarne, grube pasibrzuchy doprowadza go do zagłady.

    OdpowiedzUsuń
  4. Panie Leszku z tego, co Pan pisze wnioskuję, że Chrześcijanie Baptyści cechują się wysoką kulturą osobistą. Obrażając innych czyni Pan tak jak według waszej wiary "uczynił Chrystus". Za żadne skarby nie chciałbym należeć do takiego "kościoła".

    OdpowiedzUsuń